• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84025
+
-

رفع آب‌گرفتگی‌های بافت جهانی یزد  در دستور کار

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به تأثیر بارندگی‌ها بر اماکن و بافت‌های تاریخی، از قرار گرفتن این موضوع در دستور کار شورای فنی استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، » با اشاره به گزارشی از بازدید کارگروه نظارت از بناهای آسیب‌دیده تاریخی شهر یزد، گفت: افزایش بارش در فصول بارندگی منجر به آبگرفتگی معابر و خانه‌های ساکنان بافت تاریخی می‌شود به طوری که وضعیت مناسبی در این زمینه نداریم.
وی گفت: با توجه به بازدید‌های صورت‌گرفته توسط کارگروه نظارت شورای فنی و تهیه گزارشی از بناهای تاریخی آسیب‌دیده شهر یزد طی بارندگی‌های سال گذشته و ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در جلسه شورای فنی استان بر دفع آب‌های سطحی و پاکسازی و رفع گرفتگی خروجی پشت‌بام‌های بناهای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شهرداری‌های نواحی تاریخی تاکید شد.
بشیری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر پاییز بارانی، مقرر شد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شهرداری‌های نواحی تاریخی، گزارشی از برنامه‌های پیشنهادی خود برای پیشگیری از مشکلات پیش رو جهت طرح در شورای فنی ارائه کنند.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به این‌که براساس تصویب‌ هیات وزیران مسئولیت اجرای دقیق مفاد آئین‌نامه «نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی» بر عهده اداره کل استاندارد بوده است، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف هستند همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.
وی افزود: در این زمینه مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لیست مراکز تولید و توزیع مشمول مصالح استاندارد اجباری را به تفکیک نوع مصالح به اداره کل استاندارد ارائه کند.
بشیری در پایان گفت: شورای فنی از اداره کل استاندارد خواست ضمن مشخص کردن واحدهای فاقد نشان استاندارد، برنامه شیوه برخورد با متخلفان را در این استان مطرح کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید